Midlertidig overnatning skal i visse tilfælde anmeldes til kommunen
Midlertidig overnatning i bygninger, der ikke er godkendt til overnatning, skal anmeldes til kommunen senest to uger før første overnatningsdøgn. Skal der overnatte flere end 150 personer eller er der krav om en belægningsplan, skal anmeldelse om overnatning ske senest 4 uger før.
Læs mere:
Læs mere om midlertidig overnatning
Når du søger om midlertidig overnatning skal du oplyse følgende:
- Adresse for overnatning
- Datoer for overnatning
- Antal overnattende personer (inkl. voksne/personale)
- Navn og tlf. nr. på den ansvarlige person for overnatningen
- Hvilke bygninger der benyttes (indsend situationsplan)
- Hvilke lokaler der benyttes (indsend plantegning med markering)
- Om der er fast vågen vagt
- Vedhæft kopi af den driftsjournal der benyttes
- Vedhæft evt. fuldmagt fra bygningsejer
- Overnatter der over 50 personer i ét lokale, skal der indsendes en belægningsplan (læs mere om denne i vejledningen Bilag 11b)
Ved anmeldelse om midlertidig overnatning til kommunen, hvor muligheden for overnatning er indarbejdet i byggeriets eller bygningsafsnittets DKV-plan, skal denne også vedlægges som kopi.
En belægningsplan skal godkendes af os i byggesagsafdelingen eller udarbejdes af en certificeret brandrådgiver. Er en belægningsplan først blevet godkendt, så gælder denne permanent medmindre man laver ændringer. Er tegningen godkendt til fx 65 pers. må den også gerne benyttes til færre personer.
Den midlertidige overnatning skal ske i overensstemmelse med de præ-accepterede løsninger for midlertidige overnatninger, som beskrevet i Bygningsreglementets vejledning til kap. 5 – Brand.
Midlertidig overnatning i byggeri eller bygningsafsnit, der ikke er godkendt til overnatning, kan ske i højst 50 døgn inden for samme kalenderår og i højst 7 døgn i træk, når de driftsmæssige foranstaltninger i vejledningen følges.
Der skal desuden udarbejdes en driftsjournal og føres daglig kontrol jf. driftsjournalen. Derudover skal der også laves en brand- og evakueringsinstruks samt ordensregler.
Byggesagsbehandling
Type | Takst |
---|---|
Timebaseret takst - pr. time | 936,00 |
Byggeskadeforsikring, manglende indsendelse af lovpligtig police
Manglende indsendelse af lovpligtig police byggeskadeforsikring jf.
byggeloven § 25 c, stk. 1
Type | Takst |
---|---|
Første uge | 500,00 |
Herefter for hver påbegyndt uge | 7.000,00 |
Kontakt
Rådhusgade 5
9330 Dronninglund
Tlf.: 9945 4685
Mail: raadhus@99454545.dk
Skriv sikkert, hvis du deler følsomme
eller fortrolige oplysninger.
Skriv sikkert til os (MitID)
Skriv sikkert til os (Erhverv)
Telefontider:
Mandag - fredag 08.00 - 12.00
Postadresse:
Brønderslev Kommune
Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev