MitID er Danmarks digitale ID
Du kan få hjælp i Borgerservice til at få MitID, hvis du ikke kan få det via. MitID.dk eller MitID app. Fx hvis du ikke har et gyldigt dansk pas eller en telefon, der kan scanne passet. Husk at du skal bestille tid, før du møder op, og at du skal medbringe gyldig legitimation.
På MitID hjælpeunivers kan du finde løsninger på mange udfordringer, alternativt kan du ringe til MitID support på tlf. 3398 0010
- MitID hjælpeunivers (nyt vindue)
- Har du glemt din adgangskode til MitID, eller er den blevet spærret? (nyt vindue)
- Har du har glemt din pinkode til MitID appen, eller er din app blevet midlertidigt spærret? (nyt vindue)
Læs mere om MitID (nyt vindue)
MitID svarer til en fysiske underskrift, og du må derfor ikke dele dit MitID med andre. Du kan derfor kun få MitID, hvis din identitet kan fastslås med sikkerhed og du kan håndtere MitID selv.
Ikke alle kan leve op til kravene. Derfor står der heller ikke noget i loven om, at alle borgere skal have MitID. Offentlige myndigheder har pligt til at give borgere uden et MitID adgang til alle offentlige services. Du kan som tommelfingerregel altid bede en offentlig myndighed om at få adgang til samme ydelse uden brug af MitID.
Kontakt din bank for at finde ud af, hvordan du kan være kunde uden at have MitID. Har du ikke MitID, kan du give digital fuldmagt til en pårørende som kan handle på dine vegne i en række digitale selvbetjeningsløsninger fx læse din digitale post. Alternativt kan du blive fritaget for digital post, så alt post fra det offentlige kommer som fysisk post.
Kontakt
Tlf.: 3398 0010
Skriv til os
Telefontider
Mandag - fredag kl. 8.00 - 20.00
Weekend og helligdage, samt Grundlovsdag kl. 10.00 - 16.00
24. og 31. december kl. 10.00 - 14.00
Her finder du vejledninger i brugen af selvbetjeningsløsninger til: